onsdag 30 oktober 2013

Skoshopping & middagstips

Verkar som att jag har bytt ett beroende mot ett annat: mat mot skor!
Nä, skämt åsido, men min skokonsumtion har verkligen ökat dramatiskt under det senaste året.

Tidigare hade jag jätteproblem med mina fötter: de värkte, jag fick knappt ner dem i vanliga skor och jag var tvungen att nöja mig med fotvänliga. snudd på ortopediska skor. Klackar var bara att glömma om än så modesta. Det innebar ju också att jag oftast hade ett eller på sin höjd två par skor som jag använde tills de var utslitna.

Inget fel på fotvänliga skor, men ibland längtar man efter att kunna ha ett par tjusiga och icke förnuftiga skor.

Så nu tar jag verkligen igen mina missade skor, så att säga. Och jag njuter verkligen av att ha flera OLIKA par skor att välja mellan, som matchar kläderna eller humöret!

Här mina senaste fynd: Rocket Dog, köpta på Brandos för en struntsumma!






















Dagens middagstips:
Ni vet grönsaken mangold? Ser ut som tjocka salladsblad ungefär? Dessa gjorde jag en väldigt god middag på häromdagen:
Fräste bacon, lök, vitlök tillsammans med ett berg av grovt hackad mangold.
Hackade ett äpple och slängde i, en rejäl klick senap och en trea grädde fick gå samma väg.
Kokte ihop alltsammans och serverade med kokt matvete (fast man kan säkert ha pasta till också).

Fick tummen upp av sonen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar